Despre noi
Prezentare

english version > SPJLM presentation

Scop:

 

Societatea de Psihodramă J.L. Moreno este o asociaţie non guvernamentală, profesională, non-profit, de promovare şi dezvoltare a teoriei şi aplicaţiilor psihoterapiei de grup, psihodramei şi sociometriei, de orientare clasică psihodramatică.

 

Ce oferim:

  • cursuri de formare în psihodramă, etapa de bază şi superioară, în limba română şi limba maghiară;
  • cursuri de formare în bibliodramă, etapa de bază şi superioară, în limba maghiară;
  • seminarii de dinamică de grup;
  • cursuri de autocunoaştere/dezvoltare personală;
  • cursuri de supervizare;
  • cursuri de pregătire profesională continuă în cadrul programului de « training pentru traineri »;
  • workshop-uri de prezentare şi promovare a psihodramei;
  • grupuri tematice, grupuri de suport, grupuri psihoterapeutice;
  • un spaţiu pentru schimb de informaţii şi experienţă profesională, pentru dezvoltarea formării şi a cercetării în domeniul psihodramatic;
  • un loc de întâlnire pentru exprimarea liberă a creativităţii şi spontaneităţii.

 

Structura:

 

În prezent, asociaţia are:

  • 21 de formatori;
  • 2 supervizori PifE;
  • 3 supervizori delegați PIfE.;
  • 43 dintre membri sunt acreditaţi  de Federaţia Română de Psihoterapie ca psihoterapeuţi de psihodramă independenți;
  • 48 sunt psihoterapeuţi sub supervizare;
  • 78 membri şi-au finalizat cursurile pentru nivelul de bază, fiind recunoscuţi de Federaţia Română de Psihoterapie ca asistenţi de psihodramă;
  • 12 membri sunt conducători de bibliodramă.

 

Activităţi:

  • 36 grupuri de formare în psihodramă etapa de bază.
  • 8 grupuri de formare  etapa superioară organizate în Cluj, Bucureşti, Tg.Mureș, Brașov, Oradea, Baia Mare, Sf. Gheorghe, Miercurea Ciuc şi Constanţa, incluzând în prezent mai mult de 200 de candidaţi în formare. Formarea este condusă în limbile română şi maghiară. Doi dintre candidaţii în formare îşi pregătesc teza de doctorat pe tema psihodramei.
  • secţia de bibliodramă şi-a început cursurile în primăvara anului 2005. Curricula de formare se bazează pe cele oferite de PIfE şi  Magyar Pszichodráma Egyesület, formatorii fiind  Sarkady Kamilla şi Nyáry Péter din Ungaria. Prima generaţie de bibliodramaticieni şi-a finalizat formarea în februarie 2009, iar în septembrie 2009 a pornit un al doilea grup de formare la Ilieni.
  • numeroase grupe de autocunoaştere, din 1994 şi pînă în prezent
  • organizarea în cadrul programului de training pentru traineri a cursurilor de supervizare şi a celor de monodramă

 

Conferinţe:

  • 1998 Cluj-Napoca – conferinţa internaţională Conflicts. Solving Drama Through Psychodrama
  • 2000 Gârda, România – prima Academie de vară PIfE The Road To One Self
  • 2003 Cluj-Napoca – a VII-a conferinţa PIfE Life is a Stage
  • 2006 Cluj-Napoca – a XIV-a întâlnire FEPTO Apollon with Dyonisos
  • 2006 Cluj-Napoca – prima post conferinţă FEPTO Theory in Practice
  • 2007 Sibiu – conferinţa internaţională ARPsiC/SPJLM Celebrating J.L. Moreno Personality
  • 2008 Cluj-Napoca – prima conferinţă naţională de psihodramă ARPsiC/SPJLM De la izvor la izvorhttp://www.conferintadepsihodrama.ro/delaizvorlaizvor
  • 2009 Braşov: a doua conferinţă naţională de psihodramă ARPsiC/SPJLM Psihodrama în societate: De la conflict la întâlnirehttp://www.conferintadepsihodrama.ro/delaconflictlaintalnire/
  • 2010 Cluj-Napoca: a treia conferinţă naţională de psihodramă ARPsiC/SPJLM Acţiune şi pasiunehttp://www.conferintadepsihodrama.ro
  • 2013 Bucureşti: a patra conferinţă naţională de psihodramă ARPsiC/SPJLM Rolul şi paradoxurile sale – http://www.psihodramaclasica.ro/wp-content/uploads/2013/06/ProgramRO.pdf
  • 2014 Cluj-Napoca: a cincea conferinţă naţională de psihodramă ARPsiC/SPJLM  Memoriile viitorului. Transcultural şi transgeneraţional în psihodramă. http://www.conferintadepsihodrama.ro/
  • Newsletter – Publica, cu apariție o dată la două luni și lansarea revistei SPJLM – Psihodrama – primul număr Psihodrama 1.1, august 2010 – http://www.psihodrama.ro/wp-content/uploads/Psihodrama-1-1.pdf
  • crearea unui grup de discuţii al SPJLM: http://groups.yahoo.com/group/Spjlm_publica
  • proiectul Grundtvig POTENS (2008-2010), unde SPJLM a coordonat echipa internațională de experți în psihodramă, fiind responsabilă cu pregătirea unei noi metodologii centrate pe utilizarea și încorporarea psihodramei în procesul educațional al cursanților adulți din grupurile sociale vulnerabile, și cu dezvoltarea unui ghid practic de aplicare a psihodramei în educația adulților
  • organizarea Balului Psihoterapeuţilor
  • programele de formare profesională în Psihoterapie Pozitivă (1997-2004) şi Artemis, program de prevenire a violenţei domestice (1995-2001).

image001

Proiecte:

 

  • pregătirea unui program de formare în dinamică de grup în colaborare cu traineri DAGG;
  • certificarea europeană de psihoterapeut a trainerilor asociaţiei (ECP);
  • traducerea şi tipărirea unor manuale de bază în psihodramă;
  • formarea unei asociaţii naţionale de acreditare în psihodramă (NAPO);
  • implementarea psihodramei în sistemul educaţional;
  • deschiderea unei secţii de psihodramă în Republica Moldova şi începerea unui grup de formare la Chişinau;
  • elaborarea unor strategii de dezvoltare, în care să se urmărească domeniile de aplicare ale psihodramei, astfel încât activitatea asociaţiei să nu se limiteze numai la formare;
  • dezvoltarea activităţii în planul cercetării.

Afilieri:

  • Psychodrama Institut für Europa (PIfE): mai 2000;
  • Federaţia Română de Psihoterapie (FRP): iunie 2001;
  • Federation of European Psychodrama Training Organizations (FEPTO): aprilie 2002;
  • Colegiul Psihologilor din România (CPR): februarie 2007;
*

My philosophy has been misunderstood. It has been disregarded in many religious and scientific circles. This has not hindered me from continuing to develop techniques whereby my vision of what the world could be might be established in fact. It is curious that these techniques - sociometry, psychodrama, group therapy - created to implement an underlying philosophy of life have been almost universally accepted while the underlying philosophy has been relegated to the dark corners of library shelves or entirely pushed aside